jueves, 10 de abril de 2008

Anàlisi del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació al currículum d'Educació infantil

A la vida quotidiana dels nens, el llenguatge audiovisual i les TIC ocupen un lloc importantíssim, ja que pràcticament des de que naixen ja entren en contacte amb els instruments tecnològics i per tant, en un món digital al qual hem de saber adaptar-nos per aprofitar les noves possibilitats que ens ofereix.

Al Real Decret queden plasmats els ensenyaments mínims a l’Educació infantil, i per tant, un tractament específic de les noves tecnologies en el segon cicle. Trobem aquests ensenyaments a l’àrea de llenguatges: comunicació i representació, composta per tres blocs. El segon d’ells és el que parla del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació i per tant, del que parlarem. Al decret, ens parla d’un apropament a les noves tecnologies a partir dels aparells tecnològics que els nens tenen al seu abast, per tal que siguem nosaltres qui propiciem un ús adequat i profitós per al desenvolupament, sobretot de les seues competències comunicatives. Al mateix temps, es parla d’introduir als nens en el món de les produccions audiovisuals, on siguen capaços de valorar críticament els continguts i arriben a poder distingir-les correctament de la realitat.

Hem de tindre present que podem treballar les TIC a totes les àrees curriculars de l’etapa, encara que al Real Decret apareguen en la del llenguatge, ja que a l’educació infantil treballarem d’una manera globalitzada i cal aprofitar tots els recursos que les noves tecnologies ens ofereixen alhora de fer avançar als xiquets en els seus aprenentatges.

0 comentarios :